خودنمایی گل های لاله

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری گفت: از ویژگی‌های شگفت‌انگیز شکوفایی گل‌های لاله در نهمین جشنواره لاله‌های کرج می‌توان به شکوفایی لاله‌های ۴۰ تا ۷۰ سانت اشاره کرد که این نوع و گونه کمتر در کشور دیده شده است.

علیرضا عاقلی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ اظهار کرد: نهمین دوره جشنواره لاله‌های کرج که در حال برگزاری است حاصل تلاش شبانه روزی مجموعه مدیریت شهری، سبزبانان وکارشناسان است.


وی افزود: باغ گل‌ها از ۱۰ فرودین ۱۴۰۲ در حالی پذیرای شهروندان و مسافران نوروزی در جشنواره نهم بود که این رویداد امسال نسبت به سال‌های قبل زودتر شروع شد.


عاقلی بیان داشت: دلیل شروع زودهنگام جشنواره این است که زمان برگزاری و حتی مدت زمان جشنواره را لاله‌ها تعیین می‌کنند و این موضوع هم به شرایط آب و هوایی شهر کرج مرتبط است و به این معنا است که اگر زمان افتتاح دیرتر برگزار می‌شد، ممکن بود عمر لاله‌ها کوتاهتر از زمان جشنواره باشد.


سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری عنوان نمود: جشنواره لاله‌ها در حالی روزهای پایانی خود را سپری می‌کند که اغلب گردشگران و بازدیدکنندگان از کیفیت برگزاری و شکوفایی لاله‌های امسال رضایت داشته و آن را متفاوت با دوره‌های قبلی جشنواره ارزیابی می‌کنند.


عاقلی گفت: از ویژگی‌های شگفت‌انگیز شکوفایی گل‌های امسال می‌توان به شکوفایی لاله‌های ۴۰ تا ۷۰ سانت اشاره کرد که این نوع و گونه کمتر در کشور دیده شده است.


وی ادامه داد، در کاتالوگ معرفی همین پیازهای لاله میزان قد استاندارد آن ۴۰ سانت ذکر شده که زمان کاشت مناسب، حفظ و نگهداری اصولی در کنار شرایط آب و هوایی مساعد، دست به دست هم داده تا شهروندان شاهد لاله‌های متفاوت و کم نظیر در این جشنواره باشند.



منتشر شده در تاریخ ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =